wtorek, 16 sierpnia 2016

Wakacje w Chorwacji



Cześć kochani! Wróciłam z Chorwacji. Było wspaniale, dwa tygodnie zleciały mi naprawdę bardzo szybko. To był mój pierwszy wyjazd do tego państwa i jestem zachwycona. Piękne widoki, śliczne miasta, ogromne porty, roślinność. Zanim zaczniemy, chciałam podziękować za tyle miłych komentarzy pod ostatnimi postami :) Teraz zapraszam do rozwinięcia postu na fotorelację z moich wakacji. Uwaga! Bardzo duża ilość zdjęć :)




Wyprawę rozpoczęliśmy od miejscowości Ptuj na Słowenii, oddalonej o 900 km od mojego domu, by zatrzymać się na nocleg. Muszę przyznać, że Słowenia to bardzo specyficzny, opustoszały, ale malowniczy kraj. Przez całą podróż nie widziałam ani jednej osoby. Gdy dojechaliśmy na miejsce, właściciel poczęstował nas własnej roboty winem. Świetnie dogadywaliśmy się z nim po polsku, no bo jednak wszystkie języki słowiańskie są dość zbliżone. Rano zjedliśmy śniadanie na tarasie, który prowadził prosto do winnicy. Nigdy nie byłam w takim miejscu, a już tym bardziej w takim nie nocowałam. Świetne przeżycie.




Wreszcie dotarliśmy do Chorwacji, a dokładniej do miasta Sukosan, w którym wynajmowaliśmy dom. Naszego apartamentu trudno było nie przeoczyć. Otaczał go piękny, zadbany ogród i palmy.Właściciele apartamentu byli wspaniali. Częstowali nas ciastem i piciem, pomagali, kiedy mieliśmy problem z dojazdem do miasta. Przemili ludzie. Jeżeli macie ochotę udać się do Sukosanu to tylko do Apartamentu Dario :)

Do plaży mieliśmy niecałe 100 m. Na szczęście nie było na niej dużo ludzi. Mój chłopak wziął ze sobą ponton, a więc pływaliśmy sobie nim po morzu. Gdy wypłynęliśmy dalej, na dnie morza widać było jeżowce, całe szczęście, że żyły one dość daleko od brzegu. Plaże w tych okolicach były kamieniste, ale nie przeszkadzało mi to, zwłaszcza, że większość czasu spędzałam w morzu :)

Sukosan jest bardzo dobrym miejscem do wypoczynku. To małe, aczkolwiek ładne miasto. Polecam wszystkim, którzy szukają spokojnego miejsca bez tłumu turystów :) Przy okazji z Sukosanu jest blisko do innych, dużych miast, o których możecie poczytać poniżej :)

Pierwszą wycieczkę odbyliśmy do Zadaru, jednego z największych miast Chorwacji, leżące koło naszej miejscowości. To co najbardziej mnie w nim zdziwiło to to, że stara część miasta była ogrodzona murem. Wchodziło się do niego przez bramę. Wokół starego rynku rozciągał się wielki port z pięknymi jachtami. Jedną z największych atrakcji tego miasta są organy morskie, jedyne takie na świecie. Znajdowały się tam marmurowe stopnie, na których można było sobie usiąść i posłuchać niezwykłej muzyki, którą tworzyły fale uderzające o te stopnie. Muzyka przypominała dźwięk organów. Zadar jest naprawdę pięknym miastem, które trochę przypominało mi włoskie miasteczka

Kolejne miejsce, do którego się udaliśmy to miasto Biograd. Miasto pełne kolorów o pięknej promenadzie, hotelach i plaży.

A także pięknych roślinach. Poniżej moja ulubiona bugenwilla :)

 No i wreszcie jedna z największych atrakcji Chorwacji, czyli Park Narodowy Krka. Wyruszyliśmy autem do miejscowości Skardin, z której odpływał statek. Pospacerowaliśmy po miasteczku, które swoją drogą okazało się bardzo ładne. Niestety jest mało znane, a szkoda, bo naprawdę warto do niego przyjechać
Czekaliśmy ok. godzinę w ogromnej kolejce do statku. Dobrze, że pojechaliśmy tam we czwórkę (z moim chłopakiem, jego bratem i dziewczyną brata), jedni pilnowali kolejki, drudzy poszli na spacer wzdłuż portu. Bilety na dwa rejsy i wejście do parku wyniosły 90 kun na osobę, czyli 50 zł. Rejs trwał ok. 20 minut. Dość krótko jak na sam rejs, ale z drugiej strony długo ze względu na przeraźliwe upały


W końcu dotarliśmy na miejsce. Nie musieliśmy długo szukać wodospadu, ponieważ już z daleka było widać tłum ludzi na moście, robiących sobie zdjęcie przy największej atrakcji parku. Oczywiście ja nie mogłam być gorsza ;)
Większość parku skupiona była wokół wielkiego wodospadu. Szło się wyznaczonym szlakiem i podziwiało przepiękny lazurowy kolor wody i roślinność. Oczywiście byli też tacy, którzy zboczyli ze ścieżki i kąpali się w zabronionych miejscach. Mi coś takiego nawet nie przyszło do głowy zwłaszcza, że widziałam kilka tabliczek z ostrzeżeniem, że poza szlakiem mogą być węże. Gdy zauważyłam te tabliczki od razu zwiększyłam tempo zwiedzania, ponieważ okropnie boję się gadów. Cały park był przepiękny. Można było się kąpać pod wodospadem. Tego nie da się opisać, tam po prostu trzeba pojechać :)



Po wycieczce w Parku Narodowym tego samego dnia pojechaliśmy do miasta Sybenik, gdzie pochodziliśmy sobie po promenadzie i zjedliśmy przepyszne burgery. Miasto rozciągało się aż po wzgórze, co możecie zobaczyć na zdjęciu:

W mieście widziałam także najbardziej oryginalną fontannę pokrytą mchem, po której chodziły sobie żółwie :)

Kolejnego dnia zrobiliśmy sobie spontaniczną wycieczkę do miasta Vodice. Ponieważ rano było dość chłodno na plażowanie zdecydowaliśmy, że pojedziemy właśnie tam. Był to świetny wybór. Przeszliśmy cały port aż do plaży, gdzie było strasznie dużo ludzi.W sumie, nie dziwne, bo plaża była zupełnie inna niż wszystkie. Przede wszystkim roiło się tam od barów, straganów i różnych sklepów. Można było tam kupić dosłownie wszystko, wypożyczyć chyba każdy sprzęt sportowy. W tle grała muzyka, przy której bawili się ludzie. Do tej pory, w pozostałych miastach, miałam okazję być na dużo mniejszych plażach, ta była po prostu ogromna. Naprawdę warto tam pojechać

Oprócz tego przeszliśmy do starej części miasta, która była nadzwyczajna, można stwierdzić, że nawet trochę bajkowa :)



Wracając do domu zwiedziliśmy po drodze Wiedeń, który już od dłuższego czasu chciałam zobaczyć. Cudowne miasto, pełne świateł, zabytków, ekskluzywnych sklepów, pięknych ulic. Mieliśmy mało czasu, by zobaczyć cały Wiedeń, ale i tak myślę, że widziałam te najbardziej znane miejsca.



Najbardziej znany obiekt, czyli katedra św. Szczepana

Miałam okazję zwiedzać Wiedeń nocą. Wtedy najbardziej miasto tętni życiem, zwłaszcza tutejsze kawiarnie, czy restauracje


No i to już koniec fotorelacji, zdjęć oczywiście jeszcze mam całą masę :) Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie w komentarzach :)

33 komentarze:

  1. Ale tam pięknie :) Strasznie podobają mi się Twoje sukienki! :D

    pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. wow przepiękne miejsce i zdjęcia:) tylko pozazdrościć takich wakacji:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajna fotorelacja, z przyjemnością obejrzałam ją od początku do końca, marzy mi się wycieczka do Chorwacji :) Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za widoki! Ach, skoro Słowacja jest taka opustoszała... Jest to idealne miejsce dla mnie :) Uwielbiam wolne przestrzenie bez ogromnej ilości ludzi.

    INNA MYŚL [blog]

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne miejsce i super zdjęcia :)
    Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne widoki :)
    Wodospady są śliczne!
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia :)
    Nigdy nie byłam w Chorwacji, ale chciałabym tam pojechać.
    Miejsce widoczne na pierwszym zdjęciu jest cudowne <3
    Pozdrawiam :)

    http://andrew-scott-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia! Widać, że się dobrze bawiliście!

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Super fotorelacja :) bardzo przyjemnie sie czytało miałąm wrażenie jakbym czytała przewodnik :) Zazdroszcze takich wakacji :) a wodospad wrecz boski :)
    http://arienns.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia. Też bym chciała takie wakacje. Śliczna jest ta fioletowa roślina. Uwielbiam takie wąskie uliczki, które zawsze są moimi wspomnieniami z wakacji :)
    Pozdrawiam
    Mój blog http://andrew-scott-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku zazdroszczę Ci takiego wypoczynku! Wspaniale miałaś :* !!
    Co powiesz na wzajemna obserwacje?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawiam błąd i juz jestem u Ciebie :*

      Usuń
  12. Cudowne widoki, piękne zdjęcia wyszły :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Prześliczne widoki, zazdroszczę pobytu w tak pięknym miejscu i jeszcze tak blisko plaży ;)
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Też byłam na wakacjach w Chorwacji, ale 4 lata temu. Wróciłabym się tam jeszcze raz. Ja byłam chyba bardziej na południu kraju. Śliczny jest Park Narodowy Krka <3
    Może wspólna obserwacja-zacznij i daj znać http://natalie-forever.blogspot.com/2016/08/katy-perry-mad-potion.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Chorwacja jest przepiękna, byłam tam X czasu temu, na początku liceum :) A w tym roku stała się wyjątkowo popularna :) Z chęcią bym tam wróciła..

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne zdjęcia i widoki :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale pięknie :-D :-D zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia, cudowne widoki ;) Zazdroszczę *.*
    Mój blog (KLIK) rewanżuję się za każdą obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. piękne zdjęcia! pozazdrościć :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne zdjęcia :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale piękne widoki, świetna szczegółowa relacja. Tylko pozazdrościć takich wakacji :) Kiedyś też chciałabym się wybrać do Chorwacji na urlop :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudne zdjęcia :-) Pozdrawiam serdecznie Angela

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale śliczne zdjęcia i widoczki ! <333


    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. jak pięknie! Zazdroszczę :)!
    obserwuję i pozdrawiam! :*
    kreconowlosaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Słyszałam wiele dobrych słów na temat Chorwacji,ale nie przypuszczałam że jest tam aż tak pięknie ! :)

    http://stylistfashioon.blogspot.com/2016/08/sammydress-reviev-two.html

    OdpowiedzUsuń
  26. widoki wspaniałe ale dla mnie by było za gorąco:D bym się roztopiła xd

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudowne wakacje <3 Fajny rejon Chorwacji wybrałaś :) Co do Słowenii to nigdy nie byłam, więc też chętnie tak bym się zatrzymała choć na chwilę :) Miłego dnia :* Pozwoliłam sobie dodać do obserwowanych :)

    www.sandina.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak wybieram się do Chorwacji za rok :) śliczne zdjęcia.
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Zazdroszcze! Miłych wakacjii:)
    http://treamicii.blogspot.com/2016/08/photo-6_20.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudowne zdjęcia! Wszyscy chwalą Chorwację, a Ja jeszcze tam nie byłam, muszę się wybrać w któreś wakacje.

    http://psychologpopracy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...