niedziela, 12 lutego 2017

Co nieco o moich kolekcjach

Cześć kochani. Minęła już połowa ferii. Jak na razie świetnie wykorzystuję ten wolny czas, choć mam w planach jeszcze dokończenie remontu w pokoju i wyjazd. Pod koniec ferii postaram się zrobić takie małe podsumowanie i pokazać Wam co  porabiałam przez ten czas. Dzisiaj postanowiłam podzielić się z Wami swoimi kolekcjami.Większość z nich ma związek z podróżami, o których mieliście okazję już przeczytać. Jeżeli jesteście ciekawi co takiego kolekcjonuję, to zapraszam do rozwinięcia :)


Zakładki do książek

Kiedyś napisałam Wam o tym, że uwielbiam kupować zakładki do książek. A ponieważ czytam bardzo dużo, takie zakładki naprawdę się przydają. Moja kolekcja liczy ok. 60 zakładek. Największy zbiór to zakładki z różnych zakątków Europy, które odwiedziłam. Tutaj macie dosłownie kilka przykładowych zakładek (któregoś dnia na snapachacie postaram się pokazać calutką kolekcję). Każda z nich jest inna. Jedne przedstawiają pięknie widoczki z danego miejsca, a drugie z kolei charakterystyczne wzory, czy różne elementy. Jest tu jedna z moich ulubionych zakładek (2 od prawej w dolnym rzędzie). Jest najbardziej oryginalna ze wszystkich, bo skórzana z wypukłymi, złotymi elementami. Zakupiłam ją w Ogrodach Tivoli. Takie zakładki to idealna pamiątka. Zawsze gdy patrzę na którąś, przypomina mi się magia danego miejsca.

Pocztówki i kartki
Jestem jedną z wielu osób, która kolekcjonuje pocztówki dosłownie ze wszystkich miejsc, w których byłam. Nie będę pokazywała Wam wszystkich pocztówek, bo mam ich ogromną ilość, a dokładnie- wielkie pudło, które stoi na mojej szafie. Mam pocztówki zarówno z Polski, jak i zza granicy. Do mojej kolekcji wchodzą też pocztówki, które otrzymałam od znajomych, a nawet kartki wysyłane z różnych okazji. Zawsze staram się kupować najbardziej oryginalne i przykuwające wzrok pocztówki. Im bardziej kolorowe, tym lepsze. Taka ciekawostka - moja najdłuższa pocztówka ma 50 cm i przedstawia cudowny widok na Barcelonę. Cała kolekcja liczy ok. 200 pocztówek

Kalendarze
Razem z moją mamą jesteśmy maniaczkami kupowania kalendarzy z różnych zagranicznych miast. Gdziekolwiek pojadę w wakacje, tam kupuję kalendarz, który służy mi na calutki następny rok. Kalendarze zbieram od 6 lat, czyli mam w sumie 5 starych kalendarzy i jeden aktualny, który wisi przy biurku. Pierwszy zakupiony przeze mnie, jest z Paryża :)


Notesy
I nadszedł czas na mój ostatni zbiór, czyli na notesy. Te akurat nie są związane z podróżowaniem. Notesy zaczęłam zbierać w tym roku. Jest to najlepsza forma "przypominacza". Nigdy nie zapisuję ważnych informacji, czy dat na telefonie. Po prostu bardziej ufam temu, co jest zapisane na kartce. Jak na razie w swojej kolekcji mam tylko kilka notesów. Pierwszy zakupiłam w Tk maxxie i służy mi jako planner- pamiętnik. Jest tam ogromny wybór notesów, ja wybrałam różowy z napisem "Do what you love". Kolejny notes służy mi do różnych zapisków, rzeczy, które muszę zapamiętać itd.W trzecim zapisuję wszystkie pomysły na nowe posty na blogu, grafikę, czy zdjęcia, które muszę wykonać. I ostatni to terminarz, o którym wcześniej Wam pisałam.

18 komentarzy:

  1. Kiedyś zbierałam zakładki, jednak z czasem przeszła mi ta "mania" i przeniosłam się na kolekcjonowanie rzeczy dla zwierząt :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pocztówki. Sama kiedyś zbierałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile pocztówek ;o Masz może z Zamościa? :D Ja chyba nigdy nic nie zbierałam, nie licząc kosmetyków i żetonów z czipsów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Zamościa nie mam żadnej pocztówki. Nigdy nie byłam w tym mieście, ale kto wie? Wszystko przede mną :)

      Usuń
  4. O kurcze super miec cos takiego w domu :O Mega mega post :)
    Może wzajemna obserwacja?

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/02/valentine-red-color.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja już Cię obserwuję od dawna :*

      Usuń
  5. Absolutely amazing!

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi zawsze brakuje zakładek do książek, świetne te Twoje kolekcje. ;)

    Również obserwuję!

    xxveronica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również zbieram kartki :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Też kiedyś zbierałam zakładki do książek! Zaczęłam po tym jak przeczytałam dzieci z Bullerbyn gdzie dziewczynki zbierały i wymieniały się właśnie zakładkami :D Pozdrawiam i zapraszam


    slavicpowerbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ja zbierałam pocztówki kiedys :D

    http://start-afire.blogspot.com/2017/02/my-thoughtfulness.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie, że masz takie pamiątki ;) Ja staram się z każdego nowego miejsca przywozić do domu magnes ;)

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow spore te kolekcje, ja uwielbiam notesy - mam szajbę, już planuję kupić nowy :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne kolekcje, uwielbiam oglądać rzeczy, które kolekcjonują inni. Najbardziej podoba mi sie Twoja kolekcja kalendarzy śliczne są. Ja pocztówki równiez zbieram, ale tylko ze zwierzętami, najlepiej z dzikimi typu wilki, sarny, jelenie itp. uwielbiam <3 chociaz od jakiegos czasu kolekcja sie nie powieksza. Bardzo jestem ciekawa Twojego podsumowania ferii, wiec czekam z niecierpliwością. Aha i moglabym dac mi jakas zakładke, gdyz ja mam tylko jedną taką z para zakochanych w swietle ksiezyca (haha) i ciągle ja gubie wiec koniec koncow zawsze zaznaczam strone jakas zwykla karta wyrwana z zeszytu xD
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...