niedziela, 19 lutego 2017

Kilkudniowy wypad do Gdańska

Witajcie kochani. Właśnie wróciłam z kilkudniowej wycieczki do Gdańska, na którą udałam się z moim chłopakiem. W sumie to on wpadł na pomysł, by wyjechać na kilka dni po sesji. Wyjechaliśmy tam głównie, żeby odpocząć, spędzić miło czas i pozwiedzać. W Gdańsku byłam już drugi raz, jednak to miasto nadal mnie urzeka. Wybór miejsca, w którym chcieliśmy spędzić wolny czas nie był łatwy. Najpierw myśleliśmy o Wrocławiu, później o górach, aż w końcu wybór padł na Gdańsk. Pierwszy raz byłam nad morzem o tej porze i wiecie co? Ma swój urok. Nie żałuję, że wybraliśmy to miejsce, bo pomimo pory roku, Gdańsk jest przepięknym i magicznym miastem. Zapraszam do rozwinięcia, tam znajdziecie moją relację z podróży :)


Zatrzymaliśmy się w hotelu Qubus. Doba od osoby kosztuje 150 zł, do tego można wykupić sobie śniadania. Muszę przyznać, że hotel był przepiękny! Nowoczesne wnętrze, przemiła obsługa, piękne i czyste pokoje, idealna lokalizacja, bo tylko 5 minut drogi do Starego Miasta. Przez nasze okno w pokoju widać było Motławę, a kawałek dalej - najstarszą część Gdańska. Naprawdę polecam!

Pogoda nam dopisywała. Codziennie było ok. 8/9 C i nie padało, dzięki czemu mogliśmy sobie trochę pozwiedzać. Odwiedziliśmy Gdynię, przespacerowaliśmy się deptakiem prowadzącym do portu, a także widzieliśmy najwyższy budynek mieszkalny w Polsce

Później udaliśmy się na plażę. Zamarznięte morze wygląda naprawdę ciekawie. Pomimo, że nie można było się w nim kąpać, to przyjemnie było sobie tam pospacerować.

Oprócz turystów, po plaży spacerowały sobie łabędzie. Swoją drogą, kompletnie nie bały się ludzi :)

Następnie pojechaliśmy do Sopotu, gdzie udaliśmy się na spacer po molo. Byłam zdziwiona, że w tym mieście była taka masa turystów. Widać Bałtyk zimą przyciąga wiele osób

Przeszliśmy się główną ulicą, gdzie widzieliśmy najdroższe i najpiękniejsze hotele w mieście, a także krzywy domek

Później wróciliśmy do Gdańska. Nie mogliśmy się oprzeć, by pospacerować po moście, z którego rozciąga się najpiękniejszy widok na miasto. Mogłabym chodzić tam godzinami

Wróciliśmy również w to samo miejsce wieczorem. Wygląda jeszcze bardziej zjawiskowo. Z pewnością jest to jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce, które widziałam.

Następnego dnia ruszyliśmy na zwiedzanie Starego Rynku.Wygląda tak samo pięknie latem, jak i zimą


Uwielbiam Gdańsk za ten wyjątkowy klimat i piękne uliczki. Jest na co popatrzeć! Przy Żurawiu są świetne knajpy, a także sklepy z pamiątkami. Jest tam dosłownie wszystko. Żeby tradycji stało się zadość, kupiłam 4 zakładki do książek. Upolowałam nawet takie z bursztynami i muszelkami :)

Oczywiście nie mogło się obyć bez odwiedzenia słynnego pomnika Neptuna

Nasza mała podróż dobiegła końca. Kolejne postanowienie na ferie zostało zrealizowane. Pomimo wielu kilometrów, które przeszliśmy, odpoczęliśmy, a przede wszystkim świetnie spędziliśmy czas. Teraz niestety trzeba już wrócić do rzeczywistości.

A Wy byliście w Gdańsku? Co sądzicie o tym mieście?
Na wszystkie Wasze komentarze odpowiem jutro :)

11 komentarzy:

  1. Krzywy Domek! Na początku myślałam, że użyłaś jakiegoś filtra do zdjęć. XD
    Wygląda bardzo fajnie. ^^ Byłam w Gdańsku, a następnie też w Sopocie na Molo, ale
    to było w lato, wakacje. Teraz pewnie też widoki robią niezłe wrażenie, chociaż nie
    można się wykąpać w wodzie. (lub można, ale jest za zimna) ;D
    Pozdrawiam!

    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. W Gdańsku byłam tylko raz, jak pojechałam na koncert Bryana Adamsa. Nie było za bardzo czasu na zwiedzanie (ani pogody, bo było potwornie zimno), więc widziałam tylko ten Krzywy Domek, bo przechodziliśmy obok niego, i molo ;) Ale kiedyś chętnie bym tam wróciła w jakimś cieplejszym okresie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hejjj:) Uwielbiam takie posty! czytając go czułam się prawie tak samo jakbym była na wycieczce razem z Tobą. Nigdy nie byłam w Gdańsku, ogólnie mało podróżuje, ale ciesz sie, że Tobie udala się wycieczka. Na pewno byla niezapomniana. Wszystkie zdjecia, ktore dodalas sa piekne, ale najbardziej spodobaly mi się łabędzie na plaży.. ile bym oddała za takie widoki!! I uwielbiam plaże.. widzialam tylko latem, ale nigdy zimą, wiec mam nadzieje ze kiedys moje marzenie się spełnni i tez bede miala z kim pojechac w takie miejsce.:)))
    Pozdrawiam!
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana :) Jestem przekonana, że Twoje marzenie się spełni i wkrótce będę mogła poczytać o Twojej podróży na Twoim blogu :)

      Usuń
  4. wow zazdroszcze takiego wypadu! Cudowne zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam w Gdańsku, ale widzę że to piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjecia <3

    http://start-afire.blogspot.com/2017/02/black-and-white-gamiss.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku ale Ci zazdroszczę <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/02/white-lance-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo podróżuję, jednak zazwyczaj stawiam na zagraniczne miejsca. Gdańsk odwiedziłam kilka razy będąc dzieckiem/nastolatką i chyba czas, żeby znowu tam wrócić ;)
    Pozdrawiam,
    Olga

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...