środa, 8 lutego 2017

Odkrycia książkowe

Cześć kochani. Co u Was słychać? Moje ferie trwają i póki co udaje mi się realizować swoje postanowienia na te wolne dni. Razem z chłopakiem planujemy wyjechać na jakieś 3 dni. Macie może jakieś propozycje ciekawych miejsc w Polsce, które warto teraz odwiedzić? Jeżeli tak to piszcie w komentarzach. Chętnie poznam Wasze opinie :). Dzisiaj podzielę się z Wami książkami, które statnio miałam okazję przeczytać. Dzisiaj, znalazłam w antykwariacie zupełnie nowiutką książkę "Potęga podświadomości". Jak tylko przeczytam to dam Wam znać jak mi się podobała :) Póki co, zapraszam do rozwinięcia.




"Spójrz na mnie" Nicholas Sparks
"Spójrz na mnie" to najnowsza powieść Nicholasa Sparksa i jak dla mnie- jedna z najlepszych. To połączenie romansu, powieści obyczajowej i kryminału. Opowiada o Marii- ułożonej, odnoszącej sukcesy zawodowe kobiecie. Pewnego razu poznaje mężczyznę zupełnie innego od niej, pełnego tajemnic i nieciekawej przeszłości. Ich losy łączą się i wkrótce zostają parą. Po jakimś czasie sielankę przerywa groźba wysłana w stronę kobiety. Maria otrzymuje zwiędłe róże z przyczepioną kartką "Będziesz wiedziała, co się wtedy czuje". Towarzyszą temu przebite opony w samochodzie. Prześladowca powtarza schemat gróźb jednego z morderców, z którym Maria miała do czynienia.  Czy zagraża jej niebezpieczeństwo? Kto stoi za jej prześladowaniem? Tego dowiecie czytając tę świetną książkę. Gwarantuję, że miłośnicy powieści kryminalnych będą mieli problem z rozwiązaniem końcowej zagadki (mówię tu też o sobie). Polecam zarówno fanom Nicholasa Sparksa, jak i osobom chcącym wybrać niebanalną książkę na wieczór. Jestem przekonana, że wciągnie Was od pierwszych stron tak samo jak i mnie!

"Duma i uprzedzenie" Jane Austen
To jedna z książek, która należy do klasyki literatury i którą każdy obowiązkowo powinien przeczytać. Już kiedyś miałam do czynienia z tą powieścią, jednak teraz zmierzyłam się z nią po raz kolejny.  Książka opowiada o rodzinie Bennet, a dokładniej o perypetiach miłosnych córek. Czyta się ją przyjemnie, lecz zupełnie inaczej niż współczesne powieści. Jest napisana bardzo wytwornym językiem. To pewnego rodzaju ucieczka od rzeczywistości. To właśnie w tej powieści możemy "zobaczyć" jak wyglądały eleganckie suknie, bale, czy dawne obyczaje, których teraz już nie mamy. "Duma i uprzedzenie" wciąga już od pierwszych stron.A może mieliście okazję przeczytać tę książkę? Jakie wrażenia?


"Stuhrmówka" 
To już ostatnia pozycja, o której chciałam napisać. Nie przepadam za biografiami, jednak zrobiłam wyjątek i sięgnęłam po "Stuhrmówkę", czyli opowieść o  Maćku Stuhrze. I wiecie co? Nie zawiodłam się. Książka jest napisana w formie wywiadu, przez co czyta się ją zupełnie inaczej niż zwykłe biografie. Jest bardzo zabawna, napisana lekkim, dowcipnym językiem. Maciek opowiada o swoich wspomnieniach, o pracy w filmie, w teatrze i o wielu innych rzeczach, które go spotkały (nie chcę Wam zdradzać końcówki książki). W książce znajdziemy wypowiedzi przyjaciół, osób publicznych i aktorów o Maćku, o tym, w jaki sposób go poznali i co o nim sądzą. Wypowiada się  m.in Krystyna Janda, Robert Więckiewicz, Maja Ostaszewska, Kuba Wojewódzki i inni. Maciek Stuhr już od wielu lat jest na mojej liście ulubionych aktorów. Lubię go za dystans do siebie, poczucie humoru i otwartość. I to właśnie znajdziemy w tej książce. Polecam wszystkim fanom Maćka Stuhra i nie tylko :) 


Do następnego!

7 komentarzy:

  1. Polecam Kraków! Byłaś? Na prawdę świetne, klimatyczne miasto :)
    Co do książek to Sparksa kocham! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za komentarz i za odzew :3 W Krakowie byłam kilka lat temu, faktycznie przepiękne miasto :*

      Usuń
  2. Ta nowa ksiązka Nicholasa mnie bardzo ciekawi :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/02/valentine-red-color.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowałaś mnie pierwszą książką ..
    mademoiselleshirley.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tych książek, ale może się to kiedyś zmieni. Bardzo dawno mnie tutaj nie było, przez różne obowiązki, ale cieszę się, że znów mogę poczytać twoje posty. ^^ Mam nadzieję, że przyjemnie ci miną ferie!
    Pozdrawiam :)

    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Nicholasa Sparksa ma cudowne książki! ;) Obserwuję
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...