piątek, 24 lutego 2017

TOP 5 bajek


Witajcie kochani. Dzisiaj wracam do Was z cyklem TOP 5 moich ulubionych gatunków. Dawno nie było tego typu postu i mam nadzieję, że ten przypadnie Wam do gustu.  Z pewnością każdy z Was ma swoje ulubione bajki z dzieciństwa, do których chętnie wraca. Uważam, że te Disneya są piękne i wzruszające. Ciężko jest je porównywać do bajek, z którymi mamy do czynienia teraz. Bardzo chętnie wracam do tego gatunku. Będąc osobą dorosłą patrzę na bajki w zupełnie inny sposób, ale nadal je uwielbiam. Też tak macie? W rozwinięciu znajdziecie moich 5 ulubionych bajek. Bardzo ciężko było dokonać tego wyboru :D


Król Lew
To zdecydowanie najpiękniejsza i najbardziej wzruszająca bajka, którą oglądają nie tylko dzieci. Chyba nie muszę opowiadać o czym jest, bo każdy z Was ją z pewnością zna. Nie tylko sama fabuła jest piękna, ale także ścieżka dźwiękowa (uwielbiam też oryginalną wersję piosenki Eltona Johna) i przesłanie. Naprawdę dobitnie pokazane są wartości, które powinniśmy pielęgnować a także to, by nie zapominać kim jesteśmy i szanować to, co mamy. To świetna lekcja nie tylko dla dzieci, ale również dla niektórych dorosłych. Swoją drogą jest to najbardziej dopracowana bajka, jaką znam- chodzi mi tu o wszystko- o pokazanie roślinności, czy zachowań zwierząt. Naprawdę wiele możemy się tu nauczyć. Czy Wy też mieliście tak, że nie mogliście się napatrzeć na malutkiego Simbę na samym początku bajki? :>

101 dalmatyńczyków
Jest to jedna z niewielu bajek o zwierzętach, które oglądałam jako małe dziecko. Przy pozostałych dużo płakałam.Oglądałam wszystkie części, jednak pierwsza najbardziej mnie urzekła. Historia ta w subtelny sposób pokazuje, jaki dzisiaj jest świat i jacy są przede wszystkim ludzie. Patrząc na obecne wydarzenia, na to, w jaki sposób traktuje się teraz zwierzęta, z chęcią pokazałabym tę bajkę niektórym dorosłym.

Anastazja
To wzruszająca historia opowiadająca o dynastii Romanowów, poszukiwaniu szczęścia, przyjaciół, rodziny i odkrywaniu przeszłości.Było wiele filmów i kilka bajek opowiadających o okresie panowania cara, jednak bez wątpienia ta bajka jest najlepsza. Do tej pory mam ciarki, gdy oglądam tę znaną scenę pokazującą tańczące zjawy w rytm przepięknej muzyki.

Mulan
To z pewnością najbardziej oryginalna bajka, jaką widziałam. To jedna z tych niebanalanych historii,  która opowiada o dziewczynie pragnącej uchronić ojca przed śmiercią  i zamiast niego udaje się na wojnę. Wydaje mi się, że bajka skłania do refleksji każdego. Oprócz smutnych i wzruszających wątków, są przede wszystkim te zabawne. No i oczywiście idealny dubbing, chodzi mi tu głównie o Jerzego Stuhra, który jak dla mnie jest mistrzem dubbingu!

Mała Syrenka
No i przyszedł czas na Małą Syrenkę. To była moja ulubiona bajka z dzieciństwa. Kiedy byłam mała, cała moja rodzina była zmuszona oglądać ją wielokrotnie. Do tej pory zarówno ja, jak i moi bliscy pamiętają wszystkie piosenki :D Swoją drogą, ostatnio miałam okazję obejrzeć film "Mała Syrenka" i  wyłączyłam go po 15 minutach, bo niczym nie równał się bajce.


A jakie są Wasze ulubione bajki, które mile wspominacie? ;>

18 komentarzy:

  1. Króla lwa uwielbiam! Jedna z moich ulubionych bajek :) 101 dalmatyńczyków też bardzo lubiłam :) Anastazji nie widziałam, a za Małą syrenką nie przepadam :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybrałaś bajki mojego dzieciństwa ♥ Ostatnio byłam u mojej cioci na tydzień i oglądałam z jej córką Lwią Straż na podstawie Króla Lwa :D Podczas tygodnia znalazłam tam swoją ulubioną postać- Furii, gepardzicę :D
    Jeśli chodzi o Mulan to słucham już trochę Studia Accantus i tam są cudowne covery właśnie z Mulan. Bardzo chcę obejrzeć tą bajkę jeszcze raz ♥
    Bardzo fajny post i bajki :)

    Pozdrawiam cieplutko c:
    http://zlodziejka-zapisanych-stron.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja uwielbiam Piękna i Bestię. Strasznie się cieszę, że niedługo premiera ''nieanimowana'' :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham te stare, disneyowskie bajki w 2d, wtedy miały klimat a te nowe mi się nie podobają... Król Lew i Anastazja- moje ulubione z Twojej listy :)
    Lubię jeszcze Mustanga z Dzikiej Doliny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam stare bajki Disney'a. Moje ulubione z Twojej listy to Mulan i Anastazja:)
    Pozdrawiam
    http://caro-say-hello.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie Król Lew to zdecydowany numer jeden! Nie wiem jak niektórzy mogli tych bajek nie widzieć :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bajki Disney'a są naprawdę dobre, również je oglądałam,
    gdy byłam młodsza. Teraz powstają trochę inne, ale jak
    czasami włączę telewizor i zobaczę jakąś krótką bajkę
    dla dzieci, to trochę szkoda, że tamte zostały zamienione
    czymś takim. Lecz czasami można jeszcze wpaść na coś z jakimś
    przesłaniem...
    Pozdrawiam! :)

    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje ukochane bajki to właśnie Mulan I Hercules <3 znam na pamięć :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Prawie wszystkie również bym wybrała jako swoje ulubione :). Prawie, ponieważ w ogóle nie kojarzę Anastazji, a Małą Syrenkę lubiłam jako tako, ale nie wiem czy powiedziałabym, że jest moją ulubioną. Raczej zamieniłabym ją na bajkę "Zakochany kundel" :D. Pozdrawiam! /Klaudia
    NASZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak byłam mała to pamiętam, że kochałam Mulan <3

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam je wszystkie <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/02/souvre-internationale-kosmetyki-nowej.html

    OdpowiedzUsuń
  12. great post! would you like to follow each other on gfc?
    let me know on my blog!
    XX, Rahel - www.justrahel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam wszystkie bajki a najbardziej 101 Dalmatyńczyków :)

    Super post, zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham króla lwa ;)
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznaje szczerze - mam 23 lata i uwielbiam te bajki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...