poniedziałek, 17 lipca 2017

Jak odnowić stary rower?


Witajcie. Po kilku dniach odzyskałam internet w komputerze, więc wracam do Was :) Przez ten czas udało mi się porobić trochę zdjęć do nowych postów, nadrobić czytelnicze zaległości i... nawiązać kolejną współpracę :) W dzisiejszym poście przygotowałam dla Was kilka wskazówek w jaki sposób można odnowić stary, zniszczony rower.

Początkowo rower wyglądał tak:
Rower nie był w złym stanie. Należało zrobić porządek z błotnikami i zdartym lakierem na ramie. Mogły wystarczyć jedynie drobne poprawki, ale ja pragnęłam mieć swój rower marzeń, więc musiałam zmienić o wiele więcej :)

Po metamorfozie:
I oto efekt końcowy. Jak Wam się podoba? Ja jestem zachwycona i powiem Wam, że zakochałam się w swoim nowym rowerze <3 Jest dokładnie taki jaki chciałam mieć. Nie wymieniłabym go na inny :)


Za co po kolei się zabrać, by odnowić rower? O tym dowiecie się w poniżej :)


Rozkręcenie ramy
Zanim oddamy ramę do malowania należy odkręcić wszystkie części. Jeżeli nie jesteśmy profesjonalistami, to warto poprosić kogoś o pomoc.W tej czynności pomógł mi mój chłopak. Rozkręcenie ramy zajmuje dobre kilka godzin, ale skoro są wakacje, to można sobie pozwolić na taką "rozrywkę" :D

Piaskowanie
Kolejnym krokiem jest oddanie naszej ramy do piaskowania. Już wyjaśniam o co chodzi, bo jakiś czas temu to była dla mnie czarna magia. Piaskowanie to wszelkie "zabiegi" ścierne, które przygotowują naszą ramę do dalszych czynności, czyli np. do malowania. Tak na chłopski rozum, piaskowanie to taki porządny peeling :D

Malowanie
Przyszedł czas na malowanie ramy. Nie polecam  robić tego samodzielnie, gdyż tworzą się brzydkie zacieki. Co więcej, fachowcy używają specjalnych farb, które nie odpryskują  i nie schodzą. Koszt pomalowania roweru na kolor podstawowy (czarny, czerwony, biały, żółty, niebieski, zielony, srebrny) kosztuje ok. 120/140zł. Pomalowanie roweru na inny kolor np. miętowy jest nieco droższy i nie w każdym miejscu jest dostępny. Ja zdecydowałam się na neutralny kolor biały, dzięki czemu mogłam poszaleć z dodatkami. Jak widzicie, oprócz ramy, na biało został pomalowany bagażnik i błotniki.

Dodatki
W doborze akcesoriów pomogła mi moja mama, która jest moją prawą ręką, jeśli chodzi o takie rzeczy :) 

Lusterko- bardzo praktyczna rzecz w naszym rowerze, zwłaszcza kiedy poruszamy się po mieście. Lusterko możemy zakupić w każdym sklepie rowerowym. Ja akurat natrafiłam na promocję w sklepie Jula i kupiłam lusterko za 12 zł :)

Rączki- wybór jest ogromny. Ja zakupiłam do tego wszystkiego brązowe, skórzane rączki. Są o wiele bardziej wygodne, niż te plastikowe, no i ładniejsze :)




Koszyk- to dla mnie najważniejszy dodatek :D Przeglądałam koszyki w sklepach internetowych, jednak są one dość drogie. Najtańszy koszyk kosztuje ok. 80 zł. Wymyśliłam więc coś innego i zakupiłam zwykły koszyk wiklinowy.


Wypełnienie do koszyka- sama wiklina wygląda pięknie, lecz ja od zawsze marzyłam o wyściółce do koszyka. Taki dodatek można kupić na allegro, ale również… zrobić samemu! Ponieważ nie umiem szyć, poprosiłam swoją babcię o pomoc. Udało mi się kupić materiał dosłownie taki jaki sobie wymarzyłam, czyli fiolet i groszki. Za materiał zapłaciłam 15 zł.

Łańcuch- obowiązkowa rzecz dla każdego rowerzysty. Ceny łańcuchów wahają się w zależności od długości i zapięcia (kłódka, kluczyk).


Co sądzicie o metamorfozie mojego roweru?

15 komentarzy:

  1. Love your post dear ♥
    I'm following you #112, would you like to follow me back, I would be glad? ^_^
    www.limitededitionlady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna metamorfoza:) Wygląda teraz na rower z górnej półki cenowej:) Gratuluję talentu i pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurde! podziwiam! Teraz wyglada rewelacyjnie!!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/07/gray-top-z-odkrytymi-ramionami.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Słodko wygląda ;))
    Obserwuję! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mega! Tez tak ze swoim zrobie!! :D

    sensiblees.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeej, jaki piękny <3 Ten koszyk dodaje mu uroku ;) Wcześniej był nijaki, taki jak wszystkie, a teraz jest taki kobiecy, jak ze starych filmów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurcze! Podziwiam :D Zawsze marzyłam o takim białym rowerze z koszyczkiem, coś pięknego 🚲❤😍 Zazdroszczę... Może sama zrobię taką metamorfozę swojego? :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Metamorfoza bardzo mi się podoba :)
    mogłabyś kliknąć w linki w najnowszym poście TUTAJ ? Z góry dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Brak słów, jak nowy i jaki uroczyyy <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Super metamorfoza ^^ przesliczny ten rower *-* pozdrawiam ;)
    https://blogspecjalniedlaciebie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie, że tchnęłaś w niego nowe życie- teraz wygląda jak z wystawy sklepowej :D
    bardzo mi się podoba i ten koszyczek z wyściółką- przeuroczo <3
    widać, że kreatywna z Ciebie osoba, a to się ceni :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...