poniedziałek, 3 lipca 2017

Jak zorganizować wakacyjny wyjazd?

Witajcie kochani. Nie wiem czy pamiętacie, ale w tamtym roku byłam na wakacjach w północnej części Chorwacji (TUTAJ możecie zobaczyć post).  Wyjazd nie był zorganizowany przez żadne biuro podróży, tylko przeze mnie.  Wiele osób pytało mnie, o czym należy pamiętać przy samodzielnym organizowaniu wyjazdu i jak w ogóle za to się zabrać. W związku z tym postanowiłam dać Wam kilka wskazówek, w jaki sposób zaplanować wyjazd :) Zdradzę Wam, że w tym roku również wybieram się do Chorwacji, ale obieram zupełnie inny kierunek, czyli okolice Makarskiej, z czego bardzo się cieszę! <3 W rozwinięciu znajdziecie kilka porad. Mam nadzieję, że ten post będzie przydatny dla osób, które mają ochotę zorganizować taki wakacyjny wyjazd :)


Noclegi
Pierwszym krokiem całej organizacji jest zaplanowanie noclegów. Jeśli chcecie wynająć dom w Chorwacji, to polecam Wam szukać na tych stronach: www.apartamentychorwacja.pl i www.zakwaterowaniewchorwacji.pl. Wyszukiwanie noclegów zajmuje bardzo dużo czasu, dlatego radzę uzbroić się w cierpliwość. Niekiedy trzeba wysyłać nawet kilkadziesiąt maili, by znaleźć coś, co będzie nam pasowało. Na niektórych stronach jest możliwość wybrania daty i odpowiedniego pokoju i wtedy wiadomość wysyłana jest automatycznie. Warto jednak dołączyć do tego krótką wiadomość z pytaniami. Ja zawsze pytam o termin, cenę i wyposażenie apartamentu. Przy ogłoszeniach często jest napisane w jakim języku możemy porozumiewać się z właścicielem apartamentu. Warto zwracać na to uwagę, gdyż często można porozmawiać po polsku.

Kolejną sprawą są noclegi podczas drogi. W zależności od dystansu, który trzeba pokonać, należy pamiętać o  noclegu tranzytowym. My w tamtym roku nocowaliśmy na Słowenii i w Austrii. Nie warto liczyć na to, że znajdzie się coś podczas drogi. Trzeba zająć się tym wcześniej. Wybierając tak nocleg tranzytowy należy pamiętać o tym, by nie znajdował się bardzo daleko od autostrady, bo wtedy niepotrzebnie tracimy benzynę i nasz czas :)

Podróż
 
Winiety- Jeżeli decydujemy się na podróż autem, trzeba koniecznie pamiętać o winietach. Winiety to naklejki, które należy przykleić do przedniej szyby auta. Upoważniają one do przejazdu autostradą za granicą. Może je nabyć na stacjach benzynowych. Lepiej je kupić zaraz po przekroczeniu granicy, bo kary za nieposiadanie winiet są ogromne. Ważne jest to, że jedna winieta obejmuje teren całego państwa, co oznacza, że zaraz po przekroczeniu kolejnej granicy, należy zakupić nową winietę.

Ograniczenia prędkości- za granicą trzeba bardzo uważać na ograniczenia prędkości. Kary za nawet niewielkie przekroczenie limitu wynoszą kilka tysięcy euro. Nie warto ryzykować.

Paliwo-jeśli chodzi o benzynę, to warto wcześniej poczytać jakie są jej ceny za granicą i pomyśleć ile pala nasze auto. Z doświadczenia wiem, że ceny paliwa w euro są wysokie, natomiast w Czechach, czy Chorwacji bardzo niskie.

Ubezpieczenia
Zanim wybierzemy się na wakacje trzeba pomyśleć o ubezpieczeniu. Na wycieczkach z biurem jest to zapewnione, w tym przypadku, musimy zadbać o to sami. Musimy ubezpieczyć auto i wyrobić kartę EKUZ. Jest to ubezpieczenie zdrowotne, które otrzymuje się zaraz po wypełnieniu wniosku. Założenie takiej karty jest całkowicie bezpłatne.


Jedzenie
{Zdjęcie pobrane ze strony homecaprice.com}
W tamtym roku zabraliśmy ze sobą lodówkę zasilaną elektrycznie, co oznaczało, że po podłączeniu jej, całą drogę do Chorwacji działała bez zarzutów. Dzięki takiej lodówce mogliśmy zabrać zrobione i kupione przez nas jedzenie z domu. Ponadto zaoszczędziliśmy dużo pieniędzy, bo nie musieliśmy stołować się w restauracjach. Trzeba pamiętać jednak, by słoiki z jedzeniem były szczelnie zamknięte, a wszelkie wędliny pakowane próżniowo. Oprócz takiego jedzenia, zabraliśmy ze sobą makaron, ryż, a także "papierki" z chińską potrawą i spaghetti.

Wycieczki
Jestem zwolenniczką planowania, dlatego zawsze szykuję plan, w którym notuję, które miejsca chcę zobaczyć. W ten sposób bez problemu można wszystko zrealizować. Planując wycieczki należy pamiętać o dodatkowych kosztach paliwa (w przypadku własnego dojazdu), biletów wstępu do danych obiektów, a także odległości do przystanku autobusowego.

Pozostałe
Adapter- na wszelki wypadek zawsze biorę go ze sobą. Często jest tak, że gniazdka mogą być nieco inne, niż u nas w Polsce, dlatego zawsze warto go ze sobą brać.

Wymiana waluty

Paszport/ dowód- oczywista oczywistość ;)

28 komentarzy:

  1. Ja zawsze byłam kiepska w organizowaniu wakacji ;) W ogóle zdolności organizacyjnych raczej nie posiadam :D Jakąś domówkę ogarnąć lub coś bardziej niezobowiązującego to owszem, ale jakieś większe przedsięwzięcia przysparzają mi nie lada problemów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha :D To jestem Twoim przeciwieństwem, bo bez organizowania czegokolwiek nic by mi się nie udało ;)

      Usuń
  2. Bardzo pomocne wskazówki :-)Ja zwykle podróżuję samolotem aby zaoszczędzić więcej czasu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety zazwyczaj nie wyjeżdżam nigdzie na wakacje, więc nie muszę się martwić o organizację... w której zbyt dobra nie jestem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pomocny post:) ja na wakacje wybieram się dopiero we wrześniu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatny wpis :) ja w najbliższym czasie jednak niestety się nigdzie nie wybieram.

    OdpowiedzUsuń
  6. love this post :)
    have a nice day :)

    https://www.instagram.com/tijamomcilovic/
    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  7. O prosze post jak najbardziej pomocy dla mnie :O :) szkoda tylko, ze ja nie mam teraz urlopu!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Great post,photos are amaizing! :)
    If you want that we follow each other, let me know by leaving a comment... Hope you'll click on a few links in my post --> http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/06/milly-bridal.html

    OdpowiedzUsuń
  9. cudowne zdjęcia:)
    +zapraszam do siebie! jeśli się spodoba to może wspólna obserwacja? REYVZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatne porady :)
    www.stylishmegg.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy i przydatny post, my w tym roku ze znajomymi również sami zaplanowaliśmy wyjazd na wakacje i jedziemy na Ligurię, udanych wakacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny post! często organizujemy z narzeczonym sobie wyjazdy na własną rękę, dlatego czytałam z przyjemnością :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jest mi bardzo miło <3

      Usuń
  13. świetny i bardzo praktyczny post!
    Obserwuję i zapraszam do mnie: http://thewomenlife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. zorganizowanie takiej wycieczki to super zabawa, ale też sporo pracy

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdzie nie wyjeżdżam, więc nie mam takich zagwostek ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bez adaptera się nie da żyć nie raz, ja jeszcze lubię wziąć z sobą apteczkę żeby w razie czego udzielić pierwszej pmocy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Genialny wpis, od razu organizacja wycieczki staje się lżejszą myślą w naszej głowie :)
    Pozdrawiam, MÓJ BLOG!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 jest mi bardzo miło :)

      Usuń
  18. Amazing pictures! PS: Do you want to follow each other? Let me know on my blog! :)

    The Fashion Spell | Instagram

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatne porady, dzięki, że podzieliłaś się swoim doświadczeniem. :)
    Przyjemnie mi się czytało. :D
    Pozdrawiam!

    windowofmfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Love your post dear ♥
    If you want check out my blog.I write about fashion,beauty and lifestyle . Maybe we can follow each other and we can be great blogger friends !

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  21. Such beautiful post dear,love the photos! You have an amazing blog <3

    I'm following you on GFC :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie zdarzyło mi się jeszcze organizować wyjazdu poza granicami kraju, jednak wielokrotnie organizuję wyjazdy po kraju.
    Post jest świetnym zebraniem ważnych spraw, które należy załatwić :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Miałam nadzieję, że będzie przydatny.

      Usuń
  23. Nice photos!! There is beautiful place!! I would like to travel on there!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...